۱۴۰۱/۰۲/۰۵

آموزش ساخت گلدان چوبی بزرگ

آموزش ساخت گلدان چوبی بزرگ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و م

در این مطلب نحوه ساخت گلدان چوبی را فرا خواهید گرفت. تمامی مراحل با ساده ترین شکل ممکن بیان شده اند تا انجام پروژه با هر سطح از دانش و مهارت ممکن باشد. در این آموزش از ابزار حرفه ای برای ساخت گلدان چوبی استفاده شده است. گلدان ساخته شده را میتوانید با خاک و گیاهان مناسب پر نموده و با توجه به نوع چوب و نوع گیاه، داخل یا بیرون خانه قرار دهید. برای ساخت این گلدان بهتر است از چوب سخت استفاده نمایید.

نکته جالب در ساخت این گلدان چوبی آنست که میتوانید آن را مطابق سلیقه خودتان بسازید. میتوانید از ورق های تمیز و بدون گره چوب استفاده نمایید که به دقت برش خورده اند و یک گلدان قیمتی خلق نمایید و یا تکه های چوب و تخته و الوار را به هم بچسبانید و یک گلدان چند تکه بسازید که برای فضای بیرونی ساختمان کاملا مناسب است.

برای ساخت این گلدان چوبی به اره میزی، دریل شارژی و رنده نجاری نیاز دارید. یک اره عمود بر، میخ و چکش و کمی کاغذ سنباده هم نیاز خواهید داشت.

نقشه گلدان چوبی

طرحی که برای ساخت این گلدان چوبی در نظر گرفته شده مقداری خطا را هم تحمل میکند. برای مثال کلاهک بالایی چند سانتی متر بزرگتر از محیط گلدان در نظر گرفته شده تا لبه های کار و جای پیچ ها را بپوشاند. این فاصله در صورت لزوم میتواند فاصله میان دیواره ها را نیز بپوشاند.

تکه های چوب را با طول و عرض مناسب دیواره برش بزنید. اگر از اره میزی استفاده میکند، از راهنما برای برش استفاده نمایید تا برش ها دقیق و صاف در بیایند. اگر اره میزی ندارید، اره چکشی به خوبی از عهده برش ها برمیاید.برش تخته چوبی

برای اطمینان از یکسان بودن هر دیواره، از یک روش ساده استفاده میکنیم. سه تکه ی هر دیواره که شامل یک تخته صاف و دو تخته لبه دار در طرفین است کنار هم قرار دهید. بین آنها اسپیسر قرار داده و با کمک گیره محکم کنید.

ساخت گلدان چوبی

گوه ها را کمی کوتاه تر از اندازه تئوری ببرید و از داخل به دیواره پیچ کنید. مقداری فضا برای چسباندن دیواره های مجاور قرار دهید.

ساخت گلدان چوبی

پیش از آنکه قطعات گلدان را سر هم کنید؛ با کمک رنده نجاری، لبه های هر دیواره را کمی به داخل زاویه دهید. اگر میخواهید گلدان ظاهری زمخت تر داشته باشد، لازم نیست این مرحله را انجام دهید. با کمک گیره تسمه ای، چهار دیواره را کنار هم نگاه دارید، سپس از بالای گلدان شروع کنید و تا پایین تمامی دیواره ها را پیچ نمایید.

ساخت گلدان چوبی

حالا گلدان را به طرفین بچرخانید و تمامی گوشه ها را میخ کاری نمایید. دقت کنید میخ ها وارد دیواره مجاور نشوند. گیره و پیچ ها را باز کنید. مفاصل را با چسب کاری کنید، گلدان را مجددا سر هم کنید و پیچ ها را دوباره ببندید، حالا کوبیدن میخ ها را کامل کنید. از میخران کمک بگیرید و میخ ها را به نرمی در چوب فرو کنید، طوری که سر میخ ها کمی درون چوب فرو رود و دیده نشود.

ساخت گلدان چوبی

ساخت گلدان چوبی

حالا باید کلاهک را بسازید. چوب ها را برش دهید و ال ها را به هم متصل کنید، با گیره چهار گوشه را مانند یک قاب کنار هم نگاه دارید. سوراخ راهنما ایجاد کنید و سعی کنید سوراخ ها تا حد ممکن از قسمت هایی که قرار است زاویه دارند شود، دور بماند. قطعه های ال شکل را چسب کاری نموده و با میخ محکم کنید. حالا باید قطعات ال شکل را فارسی بر کنید تا بتوان آنها را کنار هم قرار داد. زاویه ها را چسب بزنید، در کنار هم قرار دهید و با دوباره کلاهک را سر هم کنید.ساخت گلدان چوبیساخت گلدان چوبی

حالا با رنده نجاری خیلی نرم لبه های بالایی کار را بتراشید تا کاملا تراز و یکدست شود. کلاهک را سوار کنید. سوراخ های راهنما را ایجاد کنید. کلاهک را بردارید، سطح داخلی آن را چسب کاری نموده و دوباره روی کار سوار کنید. حالا با کمک میخ کلاهک را روی کار محکم کنید. بعد از اینکه چسب ها خشک شدند، کل گلدان چوبی را با سنباده 120 و سپس 220 پرداخت نمایید.ساخت گلدان چوبی

ارسال نظر

هیچ دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که برای “ آموزش ساخت گلدان چوبی بزرگ ” دیدگاهی می نویسد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید شما

مشاهده صورت حساب